Social Icons

Pages

Rabu, 18 Desember 2013

Putera George anak William Dibaptis dengan Air Sungai Jordan

24 Okt 2013

Kate Middleton dan Putera William berpose dengan anak pertama mereka, George. |

LONDON, KOMPAS.com — Putera pertama Putera William dan Kate Middleton, Putera George, yang berusia tiga bulan, hari Rabu (23/10/2013), dibaptis menggunakan air dari Sungai Jordan.

Pembaptisan yang dilakukan Uskup Agung Canterbury Justin Welby di kapel kerajaan di St James Palace ini dihadiri semua sanak keluarga Kerajaan Inggeris dari empat generasi.

Portal berita AP hari Rabu melaporkan, Putera George merupakan ahli waris urutan ketiga takhta Inggeris.
Putera George ketika pembaptisan mengenakan replika pakaian baptis yang dibuat untuk Ratu Victoria dan pertama kali dikenakan pada tahun 1841.

Baginda tiba di kapel digendong ayahnya, Putera William, yang didampingi ibunya. Hadir pula nenek buyut Ratu Elizabeth II dan suaminya Putera Philip. Juga hadir datuknya, Putera Charles, dan isterinya, Camilla, dan bapa saudaranya Putera Harry dan sejumlah anggota keluarga kerajaan lainnya.

Datuk dan nenek Putera George dari pihak   ibunya, Michael dan Carole Middleton, dan ibu saudaraya Pipa juga bapa saudaranya James juga hadir dalam acara pembaptisan ini. Putera William dan Kate meminta tujuh orang menjadi bapak baptis bagi anak mereka yang lahir pada 22 Julai lalu. catatan idahsalam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar